Allmänna försäljningsvillkor
  • Allmänna försäljningsvillkor

     

    Dessa Allmänna försäljningsvillkor gäller mellan AllOffice Nordic AB, 556185-9629, nedan benämnt som AllOffice och Kund. Om det föreligger ett separat avtal mellan AllOffice och Kund har det avtalets definitioner och villkor företräde framför Allmänna försäljningsvillkor i det fall det föreligger motstridigheter. För privatpersoner har Distanshandelslagen och Konsumentköplagen företräde före Allmänna försäljningsvillkor.

    1.

    Order

     

    Beställning av produkter och tjänster kan göras:
      - på alloffice.se
      - hos kundsupport, 020 - 45 50 50, kundsupport@alloffice.se
      - kontakt via din säljkontakt
      - i butik. Telefonnummer och öppettider återfinns på alloffice.se
      - genom elektronisk orderintegration/EDI
      - genom skåpservice

    Order som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller som på annat sätt medför att AllOffice lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. För att handla på alloffice.se måste du ha fyllt 18 år.

    2.

    Leverans

     

    Vid order till ett sammanlagt värde överstigande 980 kr exklusive moms sker leverans fraktfritt till kunds adress i Sverige. Om värdet understiger 980 kr exklusive moms tillkommer frakt om 49 kr exklusive moms.

    Vid order av beställningsvaror eller andra varor som inte ingår i ordinarie lagersortiment tillkommer faktisk fraktavgift.

    Beställningsvara levereras alltid i hel förpackning, d v s minsta möjliga beställningsbara förpackning hos våra leverantörer.

    Vid leverans av pall regleras pallkostnaden mot Kund som är ansluten till Pallpoolen och har giltigt registreringsnummer. I övriga fall debiteras pallkostnaden enligt gällande prislista. Beställning av lagerlagda produkter som sker vardag före kl. 13.00 skickas normalt från vårt lager samma dag. För beställningsvaror utgår den faktiska leveranstiden.

    Leveransplats. Leveransen sker till företagets lastbrygga/godsmottagning på markplan vardagar mellan 8:00-17:00.

    Leveransförsök. I tjänsten ingår ett (1) leveransförsök till mottagaren mellan 08:00 - 17:00. Om mottagaren inte är anträffbar under leveransförsöket aviseras denne om att godset kan hämtas på närmaste utlämningsställe/terminal, såvida inte mottagaren och transportören avtalar om pris för nytt leveransförsök. Hos ombud ej uthämtade paket äger AllOffice rätt att fakturera en administrationsavgift om 250 kr exklusive moms.

    Restorder. AllOffice reserverar sig mot slutförsäljning och förbehåller sig rätten att löpande göra produktändringar. Om värdet av en vara som tillfälligt är slut på lager överstiger 100 kr exklusive moms och beräknas inkomma till lager inom rimlig tid, restnoteras varan och levereras vid senare tillfälle utan extra kostnad till Kund. Restorder under 100 kr makuleras om ingen ersättningsvara finns. Om en restnoterad vara ej beräknas inkomma inom rimlig tid förbehåller sig AllOffice rätten att leverera en likvärdig ersättningsvara. Om Kund inte är nöjd med ersättningsvaran har Kund full returrätt.

    Transportskador (synliga/osynliga). Synlig transportskada ska omedelbart reklameras till chauffören innan kund kvitterar varorna. Därefter reklamerar kund till AllOffice kundsupport. Ej synlig tranportskada ska anmälas senast två arbetsdagar efter kvitterad leverans direkt till AllOffice kundsupport. Efter denna tid utgår ingen ersättning. Vid alla former av transportskador behöver AllOffice kundsupport kollinummer och en tydlig bild för att kunna skicka ersättningsvara. För konsumenter gäller vid var tid tvingande konsumentlagstiftning.

    3.

    Betalningsvillkor och fakturaavgifter

     

    AllOffice erbjuder Kund 20 dagars (netto) betalningstid från fakturadatum. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta motsvarande referensränta + 8% samt övriga lagreglerade avgifter. Produkten förblir AllOffice egendom tills full likvid erhållits. Vid fakturering med pdf-faktura eller EDI-faktura utgår inga fakturaavgifter.

    För elektroniska fakturor såsom  Svefaktura, Edifact eller pdf registrerar ni er på https://www.alloffice.se/efaktura/

    Vid pappersfaktura utgår en faktureringsavgift om 20 kr exklusive moms per faktura. Vid köp via Klarna faktura (oinloggad kund) gäller
    Klarnas köpvillkor.

    4.

    Priser

     

    Angivna priser gäller tills vidare. Vi förbehåller oss rätten att från tid till annan ändra priser och kundrabatter.

    Premie-, rabatt- eller olika erbjudanden från olika kampanjer kan ej kombineras. AllOffice förbehåller sig rätten att justera Kunds beställning om villkoren för rabatt- eller premieerbjudanden ej har följts. Om en premie är slut, reserverar sig AllOffice rätten att skicka en ersättningspremie till liknande värde. AllOffice reserverar sig mot eventuella tryckfel, utgående artiklar samt slutförsäljning. Av trycktekniska skäl kan det vara svårt att återge exakta färgnyanser på bl a textilier och möbler.

    5.

    Tilläggstjänster

     

    AllOffice tillhandahåller olika tilläggstjänster såsom skåpservice, leveransavisering, statistiktjänster, mm. Beskrivning av tilläggstjänster tillsammans med aktuell prislista finns på alloffice.se.

    6.

    Vidareförsäljning

     

    Kunden har inte rätt att i sin affärsverksamhet ägna sig åt återförsäljning eller vidareförsäljning av produkter köpta/beställda från AllOffice förutom i de fall då detta skriftligen överenskommits.

    7.

    Retur och ångerrätt

     

    Kund skall inom 8 dagar returnera produkter som Kund inte önskar behålla (ångerrätt). Endast varor ur ordinarie lagerlagt sortiment kan returneras, d v s gäller ej beställningsvaror och anskaffningar. Vid retur skall retursedel utfärdad av AllOffice kundsupport medfölja produkten och denna skall återsändas i originalskick och i obruten förpackning. För att erhålla retursedel skall Kund kontakta AllOffice kundsupport. Returfrakt betalas av kunden. Vid retur i butik ska faktura eller kvitto uppvisas.

    För privatpersoner gäller 14 dagars ångerrätt i enlighet med e-handelslagen, Lag (2005:59) samt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kund står för returkostnaden. Instruktioner för retur fås av kundsupport. Vid fullständig retur återbetalas även eventuell fraktkostnad, vid delretur återbetalas ingen frakt.

    På det belopp som ska återbetalas har AllOffice rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

    Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor:
      a) varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel.
      b) varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.
      c) en vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal.
      d) ljud- eller bildupptagningar (exempelvis en CD-skiva) eller datorprogram med bruten försegling
      e) digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium (exempelvis datorprogram, applikationer, spel, musik, videor eller texter där åtkomsten sker genom nedladdning eller direktuppspelning från webben).

    8.

    Reklamationer

     

    Eventuella fel på produkter skall reklameras inom 7 dagar från leveransdag. Gällande transportskador, se ovan. Efter denna tid utgår ej ersättning.

    För konsumenter gäller vid var tid tvingande konsumentlagstiftning.

    9.

    Personuppgifter

     

    AllOffice är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till AllOffice. Uppgifterna hanteras enligt gällande rätt och i enlighet med vår, för var tid, gällande integritetspolicy. Policyn finner du på alloffice.se. I denna policy kan du ta del av en förteckning över ändamål med behandling av personuppgifter, rättslig grund samt lagringstid.

    Som ny kund hos AllOffice måste du ange namn och epostadress samt godkänna dessa allmänna försäljningsvillkor och AllOffice integritetspolicy. Vid order måste även adress och telefonnummer anges.

    I samband med din registrering, eller, i de fall du handlar som oregistrerad kund, slutför order, godkänner du att AllOffice lagrar och använder dina uppgifter för att kunna fullgöra transport, betalning och fakturering samt i marknadsföringssyfte.

    Dina personuppgifter kan lämnas vidare till vår fakturapartner (Klarna) och till våra logistikpartners för att de ska kunna fullfölja sina åtaganden. I övrigt lämnas dina uppgifter inte ut till tredje part.

    Du har alltid rätt att få ta del av den information som har registrerats. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas eller raderas. Du har alltid rätt att utan anledning begära att informationen raderas.

    Du kan när du vill avsäga dig från nyhetsbrev och annan marknadsföring genom att kontakta kundsupport eller avregistrera dig via länk i våra nyhetsbrev.

    Vi använder Cookies för funktionalitet på alloffice.se. Cookies är en liten textfil som webplatser skickar till din enhet där den sedan lagras. Du kan själv ställa in på din dator hur du vill att cookies ska hanteras. I vår integritetspolicy kan du ta del av hur vi använder cookies på vår webplats.

    10.

    Ändringar

     

    AllOffice förbehåller sig rätten att från tid till annan att ändra innehållet i dessa Allmänna försäljningsvillkor. Angivna Allmänna försäljningsvillkor gäller således tills vidare. Vid var tid aktuella Allmänna försäljningsvillkor publiceras alltid på alloffice.se

    11.

    Tvist

     

    Tvist mellan AllOffice och kunden skall i första hand lösas mellan parterna. I andra hand avgöras av svensk domstol med tillämpning av svensk rätt.