Integritetspolicy
Denna policy beskriver hur och vad vi samlar in, hur vi använder, sparar, lämnar ut och skyddar dina personuppgifter. Den gäller för AllOffice webbplats samt övriga inköpskanaler hos AllOffice som du kan nyttja. Vi anser inte att information som anonymiserats eller aggregerats på så sätt att den varken med hjälp av annan information eller på annat sätt kan användas för att identifiera en specifik fysisk person är att betrakta som en personuppgift. Webbplatser från tredje part som det länkas till från alloffice.se faller inte under AllOffice integritetspolicy utan är att betrakta som självständigt personuppgiftsansvariga. Dessa har alltså sina egna integritetspolicys som du som kund måste ta ställning till i varje enskilt fall. Genom att acceptera denna integritetspolicy samtycker du till att vi får samla in, använda och lämna ut dina personuppgifter på så sätt som beskrivs i detta dokument. Vi kan komma att ändra i denna policy. Aktuell policy finner du alltid på alloffice.se. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till hantering av personuppgifter. AllOffice Nordic AB, är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till AllOffice Nordic AB. Uppgifterna lagras säkert och skyddat i syfte att kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund samt i marknadsföringssyfte. Du kan när du vill avsäga dig nyhetsbrev och annan marknadsföring genom att kontakta vår kundsupport eller, om det gäller nyhetsbrev, avregistrera dig via länk i nyhetsbreven. Som ny kund måste du ange namn och epostadress. Vid beställning måste även adress och telefonnummer anges. När du registrerar dig som kund på webben får du godkänna att AllOffice Nordic AB sparar och använder sig av dina personuppgifter för angivna ändamål i detta dokument. |
Källor till personuppgifter |
Utöver de uppgifter du lämnar till oss, eller som vi samlar in från dig baserat på dina köp och hur du använder våra tjänster, kan vi också komma att samla in personuppgifter från tredje part. De uppgifter vi samlar in från tredje part är uppgifter om kreditvärdighet från kreditvärderingsinstitut, banker eller upplysningsföretag. |
Skydd av personuppgifter |
Våra IT-system är anpassade för att säkra att vi inte ger fler personer än nödvändigt tillgång till dina personuppgifter, endast personer som behöver tillgång till dina personuppgifter för att vi ska kunna uppfylla våra åtaganden gentemot dig som kund och enligt ändamålen listade nedan har tillgång till dem. |
Delning av personuppgifter |
I de fall det är nödvändigt för att vi ska kunna erbjuda våra tjänster och fullgöra våra åtaganden delar vi dina personuppgifter med företag som är personuppgiftsbiträden till oss. Ett personuppgiftsbiträde är ett företag som behandlar informationen för vår räkning och enligt våra instruktioner. När vi anlitar personuppgiftsbiträden sker det endast för de ändamål som vi har samlat in informationen för. Vi har bl a personuppgiftsbiträden som hjälper oss med: Transport/Logistik, Betallösningar, Marknadsföring, Trycksaker, Telefoni och IT-tjänster. När vi anlitar personuppgiftsbiträden har vi genom avtal reglerat att de hanterar personuppgifterna säkert och enbart för de ändamål som avses. Vidare reglerar vi att personuppgiftsbiträdet inte ger fler personer än nödvändigt tillgång till personuppgifterna samt att behandlingen enbart sker inom EU/EES. Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med organisationer som är självständigt personuppgiftsansvariga. När dina personuppgifter delas med organisationer som är självständigt personuppgiftsansvariga gäller den organisationens integritetspolicy och personuppgiftshantering. Självständiga personuppgiftsansvariga som vi kan dela dina personuppgifter med är t ex statliga myndigheter om vi enligt lag är skyldiga att göra det eller vid misstanke om brott. Vidare kan det röra sig om företag som ombesörjer allmänna varutransporter eller företag som erbjuder betallösningar. Om du har ett webkonto knutet till en organisation delar vi med oss av kontouppgifter så som inloggningsnamn, visningsnamn, och e-post kopplade till den organisationen. Dessa uppgifter delas med din organisation för att säkerställa att enbart behöriga personer har rätt att beställa. Vidare så delas även dessa uppgifter med alla användare kopplade till samma kundnummer för att kunna nyttja funktionalitet på webplattformen, t ex delning av favoritlistor. |
Geografi |
Dina personuppgifter behandlas enbart inom EU/EES. |
Lagringstid |
Vi sparar aldrig dina personuppgifter längre än vad som är nödvändigt för respektive ändamål. I förteckningen nedan kan du se hur länge vi sparar personuppgifter för respektive ändamål. |
Personnummer |
Då vi i huvudsak vänder oss till juridiska personer sparar vi inte personnummer annat än om det rör sig om en organisation där organisationsnumret baseras på personnumret. I de fall privatperson har en avtalsrelation med oss behöver vi och vår partner för betalningslösningar ditt personnummer för att göra sedvanlig kreditprövning varför personnummer således kan komma att användas för detta ändamål. Vid utlämning av varor mot betalning via faktura sparar vi personnummer för den person som hämtat ut varorna till dess fakturerad kund fullgjort sina förpliktelser. Vi behandlar ditt personnummer enbart när det är klart motiverat med hänsyn till ändamålet, nödvändigt för säker identifiering eller om det finns något annat beaktansvärt skäl. |
Cookies |
Cookies är en liten textfil som webbplatser skickar till din enhet där den sedan lagras. Du kan själv ställa in på din dator hur du vill att cookies ska hanteras. Vi använder följande cookies:
Vi använder Cookies för funktionalitet på webbplatsen, om du stänger av cookies kommer viss funktionalitet på webbplatsen upphöra att fungera. Vi använder även cookies för att ge dig som besökare en anpassad köpupplevelse samt för att kunna genomföra analyser för att förbättra köpupplevelsen totalt för samtliga användare. |
Sociala medier & annonsering på internet |
I den mån vi använder sociala medier eller plattformar på internet i marknadsföringssyfte nyttjar vi plattformarnas ev personuppgifter, d v s vi förser inte våra konton på sociala medier eller internet med personuppgifter. Därmed är det de enskilda plattformarna som är självständigt personuppgiftsansvariga för de personuppgifter som går att finna där. Genom att göra inlägg i våra flöden, dela inlägg resp ”gilla” inlägg ses detta som ett aktivt samtycke till att spara den personuppgiften i flödet på de sociala medieplattformarna. Vi modererar inlägg som görs i våra flöden i de fall vi upptäcker att någon publicerar personuppgifter utan samtycke där. |
Tillsyn |
Datainspektionen är tillsynsmyndighet för att lagstiftningen efterföljs. Om vi misstänker en personuppgiftsincident anmäler vi den inom 72 timmar från det att vi fått vetskap om incidenten till datainspektionen. |
Personuppgiftsansvarig |
AllOffice Nordic AB, Hästmarksvägen 12, 891 38 Örnsköldsvik, Sverige är personuppgiftsansvarig. Behöver du komma i kontakt med AllOffice angående dataskydd kan du skicka ett mail till kundsupport@alloffice.se eller ringa vår kundsupport på telefon 020 – 45 50 50. |
Ändamål med behandling av Personuppgifter, rättslig grund samt lagringstid. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|